Het meeste besproken en aangrijpendste onderwerp van de afgelopen 2 jaar; het coronavirus. Een virus dat zich wereldwijd verspreid heeft en waar iedereen last aan ondervindt. Waar in het eerste jaar geen controle was, beginnen wetenschappers steeds meer middelen te vinden om het virus te bestrijden. Een belangrijk keerpunt was de vaccinatie. Wereldwijd zijn inmiddels miljoenen mensen gevaccineerd tegen het virus. Inmiddels is de werking hiervan beperkt en worden mensen aangeraden om een boostervaccinatie te nemen.  Het is belangrijk dat mensen de voor- en nadelen van de boostervaccinatie binnenkrijgen. Een manier om mensen hierbij te informeren is social media en dan vooral Instagram!

Waarom Instagram?

Instagram is een onderdeel van de social media platformen. De afgelopen jaren heeft het zich flink ontwikkeld en staat nu hoog aangeschreven als platform. Mensen kunnen een foto of video delen met anderen, vervolgens liken en deze kan uiteindelijk weer gedeeld worden met anderen. Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden, de perfecte gedachte voor Instagram. Het dient in dit geval als een hulpdienst. Een hulpdienst als oplossing. Doormiddel van foto’s of video’s van de werkzaamheden die worden uitgevoerd in bepaalde sectoren kan dit mensen aantrekken. De beelden moeten ervoor zorgen dat mensen zich getriggerd voelen om verder te kijken op de website en zich zo verder in gaan lezen over het virus en de vaccinaties. Dit zal er uiteindelijk toe leiden dat meer mensen zich in deze sector willen mengen.

Waarom Chatkracht?

Chatkracht dient hierbij als online chatservice voor de bedrijven. Denk hierbij aan het ontnemen van werk wat zorgt voor extra tijd. De chatspecialisten kunnen zo mensen helpen die vragen hebben over een bepaald onderwerp of mensen triggeren om ook verder te kijken dan de Instagrampagina. Het is dus een extra mogelijkheid die chatkracht creëert voor andere bedrijven. Het levert dus voor alle partijen een win-winsituatie op met alleen maar voordelen hierbij!